[ncurses] rammer vises fint i xterm men ikke i virtuel term

hejsa
nu har jeg så et færdigt ncurses program, som jeg har lavet og testet i
xterm. Nu ville jeg så teste det i en virtuel terminal (dem som ligger
på F1... tasterne)
Her viser det sig at den ikke viser rammerne omkring mine windows og det
ser i det hele taget ikke ret godt ud.
Så vidt jeg kan regne ud så er det fordi min virtuelle terminal ikke
forstår ACS(Alternative Character Set) tegn, men hvordan er det så lige
jeg får den til det?

MVH
Kim Shculz