Re: [CPROG] ncurses og forms i window (was: Re: [CPROG] ncurses og default forground/background)

On Tue, Jan 14, 2003 at 01:23:31AM +0100, Kim Schulz wrote:
> [snip]
>
> nu har jeg aldrig været så superstærk i at udnytte gdb til dets fulde
> (plejer at lave en run og så et bt når det går galt - så har man et
> linjenummer).
> har du en hurtig gennemgang af hvordan jeg gør det smartest?
Du har linie nummeret. Så kan du se hvilke variable der bliver brugt i
den linie. Der kan du så skrive: "print variablenavn", hvorefter gdb
skriver værdien af variablen ud. Det burde give dig mulighed for at
finde den variabel som er skyld i segfaulten, ihvertfald hvis det er
fordi den er NULL. Hvis det er fordi den ikke er blevet initialiseret
ordentligt, så kan det være lidt sværrere, men der kan du nogle gange
komme frem til det ved at skrive "print *variabelnavn", hvis variablen
er en pointer.