Re: [CPROG] ncurses og forms i window (was: Re: [CPROG] ncurses og default forground/background)

On Mon, Jan 13, 2003 at 11:27:58PM +0100, Kim Schulz wrote:
> Nå men så kan du måske også give mig et hurtigt eksempel på hvordan jeg
> laver et hurtigt vindue som indeholder en FIELD der, når der trykkes
> enter, putter indhold af field ind i den globale variabel pos?
Jeg har desværre ikke rodet særligt meget med andet end rent curses.
Dvs. panel og form, menu osv har jeg aldrig rigtigt kigget på.

> jeg har prøvet på at lave noget af det, men den coredumper desværre.
> her er mit (ikke ret gode) forsøg:

[ Snip programeksempel ]

> ja jeg ved godt at den endnu ikke propper værdien over i pos, men gdb
> siger at den allerede crasher før den når så langt.
Kan du så ikke få gdb til at fortælle dig i hvilken linie, og derefter
inspicere dig frem til hvilken variabel det er der indeholder en ugyldig
værdi? Jeg fandt ud af (på den hårde måde), at hvis man f.eks. laver et
window som der ikke er plads til på skærmen, så returnerer subwin NULL,
hvilket så får programmet til at segfaulte senere. Det er bare en ide...