Re: [CPROG] ncurses og scrolling "logwindow"

On Mon, Jan 13, 2003 at 08:43:02PM +0100, Kim Schulz wrote:
> hejsa
> jeg sidder og forsøger at lave et log window med ncurses. Når der er
> kommet for mange linjer i vinduet, så skal den scrolle så man hele tiden
> ser de seneste linjer (de nederste).
> Hvordan gør man dette?
> Det kunne være lækkert hvis man kunne scrolle op/ned med page up/down
> (min main rutine fanger allerede tastetryk, så jeg skal bare vide
> hvordan man får den til at scrolle).
Hmm... For at få et vindue til at kunne scrolle ting ud af det (så du
bare kan blive ved med at sætte linier ind i det), kan du bruge
funktionen scrollok.

Hvis du skal have den lidt mere advancerede løsning, så skal du nok selv
til at kode noget, men når først du har scrollok sat, så er det vel
nærmest bare at have en liste af strenge som du så skriver ud... Hvis du
bruger C++ burde det ikke tage mange splitsekunder at skrive :-)