Re: [CPROG] 'sandsynligheds'-funktion

"Emil S. Hansen" <sslug@sslug> writes:

> 100% er altså et stykke over hunderede procent. Tror du ikke lige du
> skal tænke din beskrivelse af opgaven lidt bedre i gennem?

Øhhh nej, men hvad er det er du er ude på?

Marie Louises første opgavebeskrivelse er da klar nok. Den eneste
noget mere formelle måde at beskrive opgaven på ville nok være noget
ala:

  Der ønskes en funktion der givet et tal n, returnerer et udfald for
  en stokastisk variabel X hvorom det gælder at:

     p(X=0) = n/100
     p(X=1) = 1 - n/100

Jeg ved ikke om jeg finder dette mere klart.

--
SSLUGs julekalender - hver dag fra den 1. til den 24. december
   http://www.sslug.dk/julekalender/