debian src pakker/libs med g++-3.2

Hej  - jeg vil gerne vide hvordan man kompilerer og installerer libraries
fra c++ source kode i et debian system med følgende "lille" ændring:

et givnen source-pakke indeholdende en c++ lib vil jeg gerne bruge
valgfrit under debians standard g++, og også under g++-3.2 (denne er
installeret og velfungerende). Altså , sourcen - i mit tilfælde XML
biblioteket xerces-c - skal installeres som ægte debian pakke i to
versioner, en g++ 2.95 og en g++ 3.2, således at jeg valgfrit kan linke
mod den ene eller den anden.

Hvordan gør man ???

mange hilsen, Marc