Re: [CPROG] Hvad burde jeg bruge af lib til spil.

tor, 2002-11-21 kl. 17:52 skrev John Mørck Hansen:
> Hej Alle
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil. Til at starte med et meget simpelt
> et men... hvilket bibliotek skal jeg vælge af de mange muligheder.
>
> Jeg har i de gamle DOS dage brugt Allegro. Jeg ved det kan kører på Linux
> også men er det, det bedste valg eller er SML et bedre valg... eller noget
> helt andet ?. Det er vigtigt at det kan fungere med  C++.
Nu er spil-programmering ikke lige min stærke side, men jeg kan
alligevel ikke lade være med at blande mig ;)

Nu siger du virke med C++, men det gør alle C-libraries jo. Er det et
krav at der er deciderede C++ bindinger ?

Hvis ikke, så tror jeg SDL er et godt valg. Jeg ved godt at der findes
C++ bindinger til SDL, men sidst jeg prøvede dem var de ikke helt vildt
gode (virkede faktisk ikke efter hensigten).

Der findes desuden et hav af libraries der bygger på SDL
(http://www.libsdl.org/libraries.php), specielt faldt jeg over følgende,
som lyder fornuftig:

"GameBlade - GameBlade is a C++ Framework for SDL, SDL_image and
SDL_mixer making game development even easier than it already is,
without putting any restrictions on the complexity of the game
http://gameblade.sourceforge.net "

(og det ser endda ud til at opfylde kravet om C++ understøttelse).

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh
--
Paul Fleischer // ProGuy