Re: [CPROG] Hvad burde jeg bruge af lib til spil.

John Mørck Hansen wrote:

Hej Alle

Jeg kunne godt tænke mig at lave et spil. Til at starte med et meget simpelt et men... hvilket bibliotek skal jeg vælge af de mange muligheder.

Jeg har i de gamle DOS dage brugt Allegro. Jeg ved det kan kører på Linux også men er det, det bedste valg eller er SML et bedre valg... eller noget helt andet ?. Det er vigtigt at det kan fungere med C++.

(John =;-)

Jeg har hørt meget godt om ClanLib (www.clanlib.org)¸ men har ikke prøvet det endnu. Første to linjer i deres egen beskrivelse:

ClanLib is a medium level development kit. At its lowest level, it provides a platform independent (as much as that is possible in C++) way of dealing with display, sound, input, networking, files, threadding and such.

On top of that, ClanLib builds a generic game development framework, giving you easy handling of resources, network object replication, graphical user interfaces (GUI) with theme support, game scripting and more.

Bogen "Programming Linux Games" ligger til gratis download til ikke kommerciel brug på http://isengard.overcode.net/~overcode/writing/plg/
Den var måske også et kig værd.
Held og lykke

Robert