Re: [CPROG] c-prog

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Der har været et andet forslag - det kan meget vel være bedre end mit. Microchip (www.microchip.com)
--->fremstiller en mængde forskellige microcontrollere. PIC16c7x (x=2,3,6,7)
--->har flere 8 bits ADC'er. Der er også masser af IO porte.
--->Endelig har den en indbygget UART, så du kan tilslutte den serielporten.
--->Du vil få følgende "problemer":

> 1. Udviklingsmiljøet til processoren kører kun under Windows

Der findes til mange microchip kredse både assembler og
eepromflashbrændere til PIC der virker på unix. (opensource)

picasm:
    -pic<device>  select PIC device
     (16c52, 16c54, 16c55, 16c56, 16c57, 16c61, 16c62, 16c63,
      16c64, 16c65, 16c71, 16c73, 16c74, 16c83, 16c84, 16f84
      (or 16c84a), 16c620, 16c621, 16c622, 14000)
http://www.cc.jyu.fi/~trossi/

prog84 : brænder til mange PIC 16cXX
 http://home3.inet.tele.dk/frda/picasm/prog.html

ponyprog: kan også programmere mange chips

Og der er også tools under Gnu (gnupic?)

mvh Frank Damgaard  | <s>http://home3.inet.tele.dk/frda/</s>