RE: [CPROG] c-prog

> Det var min tanke at jeg ville fremstille hardwaren selv - (den burde
> vel kunne tilsluttes via enten COM eller LPT porten)

Der har været et andet forslag - det kan meget vel være bedre end mit. Microchip (www.microchip.com) fremstiller en mængde forskellige microcontrollere. PIC16c7x (x=2,3,6,7) har flere 8 bits ADC'er. Der er også masser af IO porte. Endelig har den en indbygget UART, så du kan tilslutte den serielporten. Du vil få følgende "problemer":

1. Udviklingsmiljøet til processoren kører kun under Windows
2. Du skal lære at programmere processoren i assembler. (Ikke svært - kun 35 instruktioner - den ene er NOP).
3. Du skal skrive et program/kommunikationprotokol til den.

Fordele:
1. Du lærer PIC processorerne at kende. De er utrolig nyttige og kan bruges til en mængde formål.
2. Du slipper for at skrive en driver til Linux, da kredsen går på serielporten. (Surt, hvis det netop var en del af udfordringen).

Med venlig hilsen

Morten Kristiansen