RE: [CPROG] c-prog

On 24.09.2002 at 09:12:46, "Morten Kristiansen (LMD)"
<sslug@sslug> wrote:

> om,

Titta på Maxim/Dallas krets som heter DS18B20
(http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm?qv_pk=2813). Den kör med ett
två-trådsprotokoll. Utvecklingsmiljöer och så finns till Linux och det
onämnbara.

Man kan beställa prover via Maxim's info sidor.
Du lär även behöva en DS2480 samt en MAX232 eller liknande för att
bygga ett interface mot seriaporten.

/Jocke!