c-prog

Hej alle

Jeg er lidt i tvivl om dette er det rette forum men nu prøver jeg.

Er der nogen der kan sige mig hvor jeg finder noget litteratur om,
hvordan jeg kan lave et hardware interface til registrering af
temperatur fra flere forskellige sensorer.

Opgaven er at jeg skal have registreret flere forskellige temperaturer
og der skal være et on/off output - der skal bruges til at styrer en
pumpe der er afhængig af de forskellige temperatur input, der kommer.

Programmet der skal styrer behandle de indkommende data og styre output
har jeg tænkt mig at skrive i c - da det naturligvis skal køre på min
Linux maskine. Samtidigt skal alle aflæsningerne gemmes i en DB for
senere at danne grundlag for en optimering af on/off funktionen.

Håber der er en der har nogle links eller andre henvisninger.

Med venlig hilsen
Bo Mangor