Re: [CPROG] linker problem med ld (gcc)

On Tue, Sep 03, 2002 at 03:15:09PM +0200, Kasper Bonne wrote:
> $ gcc -v source.c
> Reading specs from
> /usr/unic/libexec/gcc/2.95.3/lib/gcc-lib/sparc-sun-solaris2.7/2.95.3/specs
> gcc version 2.95.3 20010315 (release)
Så er det jo klart... Når du kører på solaris er socket funktionerne ikke
med i standard biblioteket, så det skal du sige til compileren. Det gør
du ved at sætte -lsocket -lnsl bag efter gcc kommandolinien... Se evt.
http://docs.sun.com/?p=/doc/806-0628/6j9vie81a&a=view#indexterm-1615

PS: Nu er det ikke for at brokke mig, men det ville være rart hvis du
havde sagt at det var Solaris du kørte på... Det her er jo trods alt en
Linux liste (imodsætning til en Unix-liste)...