Re: [CPROG] linker problem med ld (gcc)

On Tue, 3 Sep 2002, Kasper Bonne wrote:

> Når jeg forsøger at compile mit program "source.c" får jeg følgende fejl:
>
> $ gcc source.c

Det var, om jeg så må sige, en kort kommandolinie.

> ld: fatal: Symbol referencing errors. No output written to a.out
> collect2: ld returned 1 exit status
>
> Programmet compilerer uden problemer med der kommer en bunke linker fejl :(
>
> Jeg har forsøgt at finde et svar på Internettet, og det er tilsyneladende et
> kendt problem,

Arh... :-)

> men jeg har ikke root access til det system jeg bruger så jeg
> kan ikke ændre i make-files osv.
>
> Er der nogen der har nogele gode idéer? Evt. et alternativ til gcc (ld)? Det
> bedste ville være en compiler der kører på en win32-platform med en linux
> back-end. Findes det?

Hvor meget erfaring har du med oversættelse? ;-) Hvad betyder sætningen
"der kører på en win32-platform med en linux back-end"?

Hvad siger "gcc -v" til dig?

Mads

I do not believe in the creed professed by the Jewish church, by the Roman
church, by the Greek church, by the Protestant church, nor by any church
that I know of. My own mind is my church.
                                     - Thomas Paine (The Age of Reason)