linker problem med ld (gcc)

Når jeg forsøger at compile mit program "source.c" får jeg følgende fejl:

$ gcc source.c
Undefined                       first referenced
 symbol                             in file
socket                              /tmp/cc7rN02x.o
recv                                /tmp/cc7rN02x.o
accept                              /tmp/cc7rN02x.o
send                                /tmp/cc7rN02x.o
bind                                /tmp/cc7rN02x.o
inet_addr                           /tmp/cc7rN02x.o
listen                              /tmp/cc7rN02x.o
connect                             /tmp/cc7rN02x.o
ld: fatal: Symbol referencing errors. No output written to a.out
collect2: ld returned 1 exit status

Programmet compilerer uden problemer med der kommer en bunke linker fejl :(

Jeg har forsøgt at finde et svar på Internettet, og det er tilsyneladende et
kendt problem, men jeg har ikke root access til det system jeg bruger så jeg
kan ikke ændre i make-files osv.

Er der nogen der har nogele gode idéer? Evt. et alternativ til gcc (ld)? Det
bedste ville være en compiler der kører på en win32-platform med en linux
back-end. Findes det?

/Kasper