Re: [CPROG] lille c++ matrix template lib til openGL brug ??

Hej,

 Marc> Hi - jeg søger en lille men effektiv matrix/vektor open-source
 Marc> lib til c++ som skal bruges i forbindelse med OpenGL API.

 Marc> Nogen har en idee ?

Det nemmeste er nok at lave det selv, så kan du have det helt som du
vil. Jeg har templatebaserede udgaver af 4x4 matrix + 3,4 dimensional
vektor jeg har brugt til OpenGL kode som du kan få og arbejde ud fra.

Klasserne har ikke alle de ønskede features, men det er simpelt at
tilføje (de har kun de features jeg havde brug for på det pågældende
tidspunkt)

De kan hentes ud af cvs'en på
http://cvs.48ers.dk/cgi-bin/viewcvs.cgi/inf9/tngcode/inc/
(vector3.h, vector4.h, matrix4x4.h)

Du kan gøre hvad du vil med koden, men tilføjer du funktionalitet vil
jeg gerne have en kopi.

--
Bye, Peter Korsgaard