Re: [CPROG] Profiler/optimeringsværktøj

Monday 15 July 2002 10:33, Rasmus Andersen wrote in
<sslug@sslug> to sslug.cprog:

> gprof. Men det siger vist kun hvor meget tid der bruges i de
> enkelte funktioner. Pr-linie har jeg ingen ideer til.

F.eks.:

gprof -b -l <programnavn> gmon.out > profile_output.txt

Det giver line granularity.

eller:

gprof -x -l -A <programnavn> gmon.out > profile_output.txt

 - som gengiver kildekoden med en angivelse per linie af, hvor mange gange
den enkelte linie er blevet kaldt.

--
Med venlig hilsen / Best regards,
David List