Re: [CPROG] Profiler/optimeringsværktøj

On 15 Jul 2002, Hanne Munkholm wrote:

> Hej SSLUG cprog.
>
> Jeg har fået et spørgsmål fra en studerende der koder c under Linux, om
> der findes nogle optimeringsværktøjer der fortæller, hvor lang tid de
> forskellige linier kode tager at udføre. De skal helst være gratis.
>
> Hvad skal jeg anbefale hende at kigge på?

gprof. Det kræver at programmerne oversættes med -g -pg

Det kan være ret vanskeligt at bruge gprof. Der findes en KDE frontend til
skidtet der hedder kprof, som kan gøre det lidt nemmere.

info gprof er en forudsætning...

Mads

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

                                 - Dennis Ritchie