Re: [CPROG] C -> C++

sslug@sslug wrote:

> Jeg hørt det samme om Schildt.
>
> Accelerated C++ har jeg også hørt anbefalet mange steder. Efter denne bog,
> bør du nok følge efter med Scott Meyers bøger :
>
> Effective C++, More Effective C++ og endelig Effective STL.
>
> De er guld værd. De indeholder en lang række konkrete og pragmatiske råd om
> hvordan man undgår en lang række alm. fejl og uhensigtsmæssigheder i sin
> kode.
>
> Bjarne Stroustrups "The C++ Programming Language" bør man nok også have
> liggende som et godt og præcist opslagsværk - men som sagt tidligere i
> tråden, er den ikke nem at lære af.

> [...]

Jeg tror jeg prøver "Accelarated C++" kombineret med ISO C++ standarden.
Mht. Object-orienteret programmering, så kan man faktisk godt tænke
object-orienteret uden at anvende et object-orienteret
programmeringssprog!
Og det kan faktisk også lade sig gøre at komme et pænt stykke af vejen i
C, men det bliver selvfølgeligt lidt svært at få ret meget hjælp af
kompileren, når det hele udarter sig til "void *" og funktionspegere til
funktioner med en "void * this-pointer" og va_arg og den slags ;-)
Jeg har iøvrigt "Object-oriented modelling and design" af Rumbaugh et
al. - jeg har dog lidt problemer med at de fx. anvender object både om
object-class og object! Det er simpelthen for sløvt af forfatterne ikke
at være fuldstændigt stringente med den slags.
(Jeg anvender standarder dagligt, jeg værdsætter stringens.)

/Egon