Re: [CPROG] C -> C++

Jeg hørt det samme om Schildt.

Accelerated C++ har jeg også hørt anbefalet mange steder. Efter denne bog,
bør du nok følge efter med Scott Meyers bøger :

Effective C++, More Effective C++ og endelig Effective STL.

De er guld værd. De indeholder en lang række konkrete og pragmatiske råd om
hvordan man undgår en lang række alm. fejl og uhensigtsmæssigheder i sin
kode.

Bjarne Stroustrups "The C++ Programming Language" bør man nok også have
liggende som et godt og præcist opslagsværk - men som sagt tidligere i
tråden, er den ikke nem at lære af.

Derudover er det også vigtigt at lære at tænke objekt orienteret, og ikke
bare skrive C kode med en C++ kompiler, som man ofte ser folk med baggrund
i C gøre. Den legendariske "Design Patterns" er bogen jeg vil
anbefale til at lære om objekt orientering. Når man bliver hardcore, kan
man så læse videre i Alexandrescus "Modern Design", der bla. handler om
generiske design patterns.

/Stig