funktion til at snakke med parallelporten

hej.

Hvad hedder den (hvis den findes :\) funktion som men bruger til at skrive til parallelproten?

Grunden til at jeg spøger er:
* mig og gutterne vil lave en robot.
* så ved jeg måske lidt mere om hvor jeg skal starte med at søge! Det kunne jo være at jeg var så heldig at 'Deitel & Deitel' havde skrevet noget om det i deres bog (C++ how to program) - som jeg har.

Mvh stffn.