Re: [CPROG] stat()

Lau Sennels wrote:

> "Egon Andersen, Talura" wrote:
>
>  da være en eller anden spadet metode til at se om en fil
>
> Hvad med ANSI C? Nu programmerer jeg normalt ikke i C,
> men man kunne teste på returværdien af fscanf. Det
> er en tvivlsom måde at teste på, men det var vidst
> også det du bad om....

fscanf er nok lidt for sent, men jeg har overvejet at checke på at
retur-værdien fra fopen(filename, "r") er NULL.
Desværre siger det ikke præcist at filen ikke eksisterer. Det kunne også
skyldes en anden fejl :-(
Jeg tror dog det vil kunne bruges i en snæver vending.
Jeg havde blot håbet på at nogle havde erfaring med hvordan det gøres i
win-miljø.

/Egon