stat()

Hej folks,

Det er nu lykkedes mig (håber jeg) at få stablet en gcc3.1 linux->win32
cross-compiler på benene (mingw).
Nu har jeg bare det problem, at win32 ikke understøtter POSIX :-(
Hvad bruger man istedet for stat() til at identificere om en fil
allerede eksisterer i win32?
Er der noget som helst der bare minder om en standard for det på win32?
Okay, jeg kan også acceptere en quick'n'durty løsning - jeg skal i
første omgang bare se om det kan lykkes at kompilere programmet og
senere køre det på win32 (det bliver iøvrigt i første omgang via wine).

Med cross-kompileret hilsen
Egon