Re: [CPROG] newbee med include problemer

> From sslug@sslug  Wed May 22 08:35:07 2002
> Subject: [CPROG] newbee med include problemer
>
> Hi
> Jeg har længe programmeret mine c programmer i turbo c under DOS men vil nu
> hoppe til Linux gcc :-)
> Endelig tager jeg mig sammen......  MEN
> - Hvor finder jeg include  (xxx.h) filerne på Redhat 7.1

/usr/include typisk, ofte i en hel krig af underbiblioteker.

> - Hvordan finder jeg den rigtige include for den funktion jeg vil benytte
> eks. printf()

man printf

> - Jeg har før benyttet outportb og inportb til ind og udlæsning fra comp IO
> kort (lager selv kortne, det kunne være et relæ kort)
> inportb og outportb ligger begge i dos.h som selvfølgelig ikke er i gcc.
>
> Har ledt på nettet, bla på gcc hjemmeside uden at kunne finde hjælp..
>
> Hvad gør jeg ???

Det goer du slet ikke. User-mode programmer maa ikke den slags. Det skal
man vaere kerne for at kunne. Nu er jeg ikke nok inde i kernen til at
komme med detaljer, men det er der sikkert andre der er.

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <sslug@sslug>