newbee med include problemer

Hi
Jeg har længe programmeret mine c programmer i turbo c under DOS men vil nu
hoppe til Linux gcc :-)
Endelig tager jeg mig sammen......  MEN
- Hvor finder jeg include  (xxx.h) filerne på Redhat 7.1
- Hvordan finder jeg den rigtige include for den funktion jeg vil benytte
eks. printf()
- Jeg har før benyttet outportb og inportb til ind og udlæsning fra comp IO
kort (lager selv kortne, det kunne være et relæ kort)
inportb og outportb ligger begge i dos.h som selvfølgelig ikke er i gcc.

Har ledt på nettet, bla på gcc hjemmeside uden at kunne finde hjælp..

Hvad gør jeg ???

Mvh Jan Arentoft