C++ sockets

Hej,

jeg har oprettet en socket forbindelse, hvor jeg prøver at hente fra en
angiven server.
Når jeg har oprettet forbindelsen og sender en HTTP request afsted, og
prøver at læse fra filedescriptoren, så modtager jeg ikke alle de data jeg
skulle.
bufferen som jeg bruger i read() kaldet er væsentlig større end det jeg
burde modtage.

Er der en der har en forklaring?

Jesper