Re: [CPROG] C-compilere til NT...

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Jeg arbejder med cygwin dagligt, da vi udvilker vores program til både
> Windows og Linux, og det er klart at cygwin er langsomt ud over hvad der
> kan forklares med at det er en Windows maskine... Specielt gcc er
> frygtelig. Vi bruger cygwin gcc med -M til at generere dependencies, så
> Nu hvor jeg tænker over det, så kan det godt være at det der får det til
> at tage lang tid bare er det at pipe outputtet fra gcc over i sed... Det
> kunne man sikker få meget sjov ud af at teste en dag...

Jeg syntes ikke at oversættelse er meget langsommere end under linux.
Men output til sed, tja, DOS/windows laver jo en midlertidig fil
til output inden næste program startes, så måske det er problemet.
Jeg anvender NTEmacs til oversættelse, make, redigering mv.

> Under alle omstændigheder skal man være varsom med at bruge linux/posix
> funktionerne hvis man koder til cygwin's gcc, for de er med garanti
> langsomme (fork er f.eks. ret langsom på Windows, fordi det at oprette
> en ny process er en meget langsommelig process på Windows)...

> Derudover er man så også nødt til at distribuere cygwin1.dll med sit
> program...

Ja, det kan give lidt licensproblemer, men jeg mener at man kan købe
sig til en løsning.
Ellers må man kode uden brug af cygwin (mingwin ?), men det virker
ikke helt med C++ (sikkert en del std. biblioteksfunktioner der
kræver cygwin1.dll)

--
mvh Frank Damgaard  | <s>http://home3.inet.tele.dk/frda/</s>