Re: [CPROG] C-compilere til NT...

On Wed, 8 May 2002, Egon Andersen, Talura wrote:

> Cygwin har jeg også funderet over, men det giver vel et ekstra lag
> (emulering?) i forbindelse med afviklingen af programmet? Og mindsket
> performance er ikke acceptabelt.

Jeg mener ikke at der er noget performance tab, med mindre at du bruger
meget Unix specifikke ting. Den binære kode er skam en Windows executable.
Der hvor du måske kan se noget, er hvis du f.eks. har kodet noget asyncron
IO til et Unix/Posix interface, hvor cygwin vil kalde Windows kode for at
gøre det. Men, det er ikke emulering, det svarer til at lægge en lille
wrapper ind.

Der er naturligvis også noget performance ting i at du kan skrive
fopen("/usr/local/ged"); under cygwin og den vil omforme det til
WOpenFile("C:\cygwin\usr\local\ged") (eller hvad ved jeg).

Men, det er vitterligt småting! Test det, det er nemt og hurtigt og
downloade.

Mads

The irony is that Bill Gates claims to be making a stable operating system
and Linus Torvalds claims to be trying to take over the world.