C-compilere til NT...

Hej,

Selvom jeg udelukkende arbejder i Linux miljø, så er der nogle der
arbejder i fx. NT miljø.
Hvor finder jeg en C-compiler til NT, der kan modsvare gcc3? (ISO-C99!)

(Til MS-DOS og dermed også Win95/98 kender jeg djgpp, men det dur ikke
rigtigt til NT. Ialtfald gik maskinen i koma sidst jeg prøvede at køre
et program genereret med djgpp på en NT-maskine.)

Jeg har hørt om lcc, men ftp://ftp.cs.princeton.edu/pub/lcc/ viser kun
nogle 'gamle' filer og dermed nok ikke ISO-C99.

Cygwin har jeg også funderet over, men det giver vel et ekstra lag
(emulering?) i forbindelse med afviklingen af programmet? Og mindsket
performance er ikke acceptabelt.

Er der nogle der kender den helt rigtige løsning på problemet?

Med venlig hilsen
Egon Andersen