Re: [CPROG] Skærm lib... DOS => Linux

In article <sslug@sslug> you wrote:

> Kodetype:   C++

> Jeg skal til at flytte et program som jeg har lavet over på UNIX / Linux.
> Programmet kører på en DOS maskine hvor alt udskrivning til skærmen sker
> direkte til hukommelsen.

Ja sikke noget "snask" vi lavede i gamle dage med DOS .... :)

Hvis det er tekst-mode/konsole, så er ncurses meget anvendt
(man ncurses)
Den giver x-y positionering, felter, farver, "tekst-vinduer/frames"
og andet tekst-sjov.

> Hvordan kan jeg på en Linux maskine skrive direkte til skærmen eller er der
> et bibiliotek som jeg kan bruge.

Er det mere grafisk/GUI med X11, så er det mere kompliceret, men
passende brug ag KDE/QT eller Gnome biblioteker kan være løsningen.

I gamle dage var der også et svgalib direkte til konsol.

--
mvh Frank Damgaard  | <s>http://home3.inet.tele.dk/frda/</s>