gcc -pg og gprof

Hej

Jeg forsøger at kompilere et c program med -pg parameteren til gcc med
henblik på at få genereret en gmon.out fil jeg kan analysere med gprof.
Men så snart jeg tilføjer -pg til min liste af CCFLAGS i min Makefile, får
jeg følgende fejl:
main.o: In function `main':
main.o(.text+0xd): undefined reference to `mcount'
collect2: ld returned 1 exit status

Mvh. Thomas Rasmussen