Re: [CPROG] compile, link, _start entry symbol, crt1.o, ANSI C etc.

Hi
On Mon, Apr 15, 2002 at 02:00:11PM +0200, ebeam ebeam wrote:
> hej sslug'ere. Jeg håber I kan hjælpe mig med et mindre problem med compile
> og/eller linkning af nogle ANSI-C-programemr som er flyttet fra en HP-UX til
> en linux. Se her:
> Et script compile.sh udfører for alle programmer:
> make -f <program>.mk <program>
> Der sker nu følgende:

<klip>

> ld -o P2DO090 AUBAONM.o CVRXXXC.o AUBASTE.o P200004.o AUMQREA.o CVRMQDC.o
> P200025.o P200026.o AUBAWTW.o CVRMQCM.o AUBAIRC.o AUBAWTR.o AUBASOK.o
> AUBAWTE.o P2DO090.o -L./ -L/opt/mqm/lib -lcrypt -lm -lmqm -lc ld: warning:
> cannot find entry symbol _start; defaulting to 08048890
> cc -ansi -I./ -I -march=i686 P2DOD00.c -o P2DOD00
> make: *** Deleting file `P2DOD00'
> make: *** [P2DOD00] Interrupt

<klip>

> Hvad mon det er der går galt eller jeg mangler?
> Jeg synes jo netop at crt1.o bliver linket med? Alligevel kan entry symbol
> _start ikke findes. Dette på trods af at nm fortæller den er i /usr/lib/crt1.o

Prøv:

ld -o P2DO090 /lib/crt0.o AUBAONM.o CVRXXXC.o AUBASTE.o P200004.o AUMQREA.o CVRMQDC.o P200025.o P200026.o AUBAWTW.o CVRMQCM.o AUBAIRC.o AUBAWTR.o AUBASOK.o AUBAWTE.o P2DO090.o -L./ -L/opt/mqm/lib -lcrypt -lm -lmqm -lc

(nævn /lib/crt0.o efter -o P2DO090)

Håber det hjælper.

mvh,
Peter