Re: [CPROG] setuid og seteuid systemkallende

Paul Fleischer <sslug@sslug> skrev den 08-Apr-02:

> Det jeg så har lidt svært ved at indse, er hvad seteuid og i det
> hele taget den effektive uid kan/skal bruges til.

Det hænger sammen med "suid" - eller "chmod +s" om man vil - og det
faktum, at man med den facilitet kan køre som én bruger, men have
rettigheder som en anden.

> Noget dokumentation der forklarer forskellene, så jeg er fri for at
> være forvirret og føle mig dum? ;)

Stevens' "Advanced Programming in the UNIX Environment" har svaret på
dit spørgsmål, og på alle andre :-). http://www.kohala.com/start/apue.html

Anders.