Re: [CPROG] C-prog bøger

> From sslug@sslug  Thu Apr  4 19:17:21 2002
> Subject: [CPROG] C-prog bøger
>
> Jeg ville meget gerne have nogen navne på nogen navne på nogen rigtig gode
> Cprogrammerings bøger hvis nogen kender nogen! Det skal være begynder niveau
> og på dansk eller engelsk... det er ligemeget!
>

> Eller hvis du har en god bog som du godt kan undvære så er jeg nok
> interesseret....
>
> På forhånd tak!

Den klassiske at naevne er K & R The C Programming language. Lad vaere med
at investere i den. Den er dyr og daarlig.

Tag i stedet en naesten vilkaarlig introduction til C (jeg brugte "Grundkursus
i standard C" (og jeg kan her ikke lige huske forfatteren)), saet dit et projekt
for oeje, og kod! Snup en vilkaarlig tutorial om C. Hvis det skal vaere fint,
saa vaelg blot en naesten vilkaarlig bog (introduction) om C, de er stort set
alle lige gode eller daarlige.

Det bedste er at have et projekt, som man har lyst til at kode, og saa vaelge
C som sproget.

Hvis du har programmeret foer (i andre sprog evt.) har du mest lyst til en
oversigt over standard biblioteket. Ellers har dur sikkert ikke i virkeligheden
lyst til at laere C, kig i stedet paa Java.

--
   _______
  /       \    Michael Westergaard <sslug@sslug>