Re: [CPROG] C-programmering i MS Visual Studio

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main()
{
int weight;
int age;
char weightchar[5];
char agechar[3];
printf("How much do you weigh?:\n");
gets(weightchar);
weight=atoi(weightchar);
printf("How old are you?:\n");
gets(agechar);
age=atoi(agechar);

printf("So you are %i years old and weigh %i, Man you are OLD AND
FAT!\n",age ,weight);
}

Det her er fra en tutorial

jeg forstårbare ikke hvilken nytte atoi så gør i det her eksempel...

er det hvis brugeren fx skriver "about 65 kilos" eller hva?