Re: [CPROG] C-programmering i MS Visual Studio

Hej.

Alle referencer til Microsoft, her, er det nærmeste man kommer eder og
forbandelser, men skidt.

> For det første kan jeg godt programmere C i en C++ compiler ik'? Men ikke
> omvendt selvfølgelig...

Det er nemlig rigtigt, men c++ er meget mere "krakilsk" med at alle de
rigtige headers er der.

> Jeg er nybegynder og jeg vil lave noget så simpelt som en tekst det looper
> et vist antal gange og så ville det jo muligvis se sådan ud:
>
> #include <stdio.h>

Det starter meget godt men ved programstarten går det en smule galt, for
der er en konvention der siger at et main-program skal returnere en
integer, altså

int main( void )   /* void for at fortælle compileren at man ønsker
intet */
   {
   int i;

   for( i=0; i<10 ; i++ )
     printf( "Loop\n" );
   }

Resten er sådan set OK og vil virke, men bemærk at jeg anvender en
c-specialitet i din for-sætning. i++ udfører det der hedder en
post-increment, som altså er "i=i+1" i slutningen af din for-løkke.

Husk at Linus Torvalds er gud og Linux himmeriget, mens Bill Gates er
fanden og Windows er helvede *grin*

M.v.h.
Søren