Re: [CPROG] C-programmering i MS Visual Studio

On Mon, Apr 01, 2002 at 11:18:24PM +0200, Jesper wrote:
> hehe glemte helt mit spørgsmål.... :)
>
> Mit spørgsmål lyder..:
>
> Er det stdio.h header filen jeg skal bruge eller er det Standdard I/O
> headerfilen for C++ jeg skal bruge da det er en C++ compiler... i så fald
> hvad hedder den??
Hvis du ikke har lavet nogle oplagte fejl i din kode, så vil en C++
compiler godt æde den.... Du kan nemlig godt kode C i en C++ compiler,
faktisk er sproget designet precis med det for øje (der er vist to
tilfælde hvor C++ ikke er kompatibelt med C, men det er ikke nogen man
lige løber ind i).

Derudover er MSVC mere en C compiler end en C++ compiler... Den vil
formentlig klare sig nogenlunde med C, men hvis du begynder at skrive
C++ til den, så er du bedre stillet med at forsøge at finde en anden
(f.eks. Borland's C++-compiler, Intels, GCC-mingw eller lign.).