Re: [CPROG] program med ftpklient

Dennis Hansen <sslug@sslug> writes:

> Hej,
> Hvilket bibliotek vil i anbefale at jeg bruger hvis jeg gerne vil prøve at
> lave et program der kan snakke med en ftpserver,
>
> Jeg havde selv forestillet mig curl, men er det til at gå til, hvis man
> ikke har så meget erfaring ?
> Jeg vil senere også gerne kunne snakke med en webserver, så det er vel det
> oplagte valg.

Libcurl er rimelig nemt at gå til, så det vil jeg godt anbefale. Spild
endelig ikke tid på libwww, det kan en masse ting, men er utrolig
kompliceret.

http://curl.haxx.se/

Der er dokumentation og nogle eksempler.

Hvis du bruger Redhat, så brug ikke deres rpm version af curl-devel,
der er en fejl i der laver noget korrumpering af hoben når man
beder det om at følge redirections. Brug den sidste nye tarball fra
deres hjemmeside.

--
Christian Hemmingsen