program med ftpklient

Hej,
Hvilket bibliotek vil i anbefale at jeg bruger hvis jeg gerne vil prøve at
lave et program der kan snakke med en ftpserver,

Jeg havde selv forestillet mig curl, men er det til at gå til, hvis man
ikke har så meget erfaring ?
Jeg vil senere også gerne kunne snakke med en webserver, så det er vel det
oplagte valg.

--
Dennis Hansen <sslug@sslug>
Linux - Because I'm worth it