Re: [CPROG] GCC/C compiler i linux...

Jeg var på mit første c-kursus i 1987, og endte med, i 1988, at vælge c
som mit foretrukne sprog. Selvfølgelig havde jeg "The C Programming
Language" af Kerninghan & Richie, men den er mest en formel gennemgang
af sprogets syntax og specifikationer, så jeg havde brug for at få
samling på det input jeg havde. Det fandt jeg i en dansk bog, nemlig
"Grundkursus i standard C" af Poul Østergaard. Den kan sikkert stadig
fås fra Teknisk Forlag.

c++ vil jeg ikke udtale mig meget om, selv om jeg kunne have brugt det
et par gange i tidens løb. Det bruges kun i et enkelt projekt med en
kollegas klassebibliotek, så der må andre træde til.

Senere kan bogen "Linux Application Development" af Johnson og Throan
også anbefales, for den gennemgår de mere tricky Linux-ting.

God påske
Søren