Re: [CPROG] ASCII

On Thu, 21 Mar 2002, Søren H. Sørensen wrote:

> Lige en bemærkning fra "den gamle garde".
>
> Mine argumenter drejer sig ikke så meget om effektiv kode, som det gør
> om små programmer. At der forkes til alle processer er klart nok og det
> er også klart at det er en større opgave for et OS at lave
> "housekeeping" på diverse resourcer. For mig har det været en parameter
> ikke at belaste serveren mere end højst nødvendigt. Derfor vil jeg
> hellere have den loader 10 KB kode end 1 MB hvert 10. sekund. Tiden er
> ligegyldig så længe "folket" lader sig spise af med at 256 Kbps skulle
> være "bredbånd" - Grrrrrr.

> [...]

Hvis du ikke har adgang til det, duer det selvfølgelig ikke. Mht.
debugning, er der jo masser af de "sædvanlige" værktøjer (for CGI), f.eks.
logning, mv til rådighed. Mht performance slipper du for at
- apache serveren skal indkode variable i CGI (eventuelt poste til en pipe)
- apache serveren skal starte din process op (inlusiv linkning)
- din process skal afkode variable
- din process skal skrive et resultat til en pipe
- apache skal læse fra denne pipe

Istedet foregår kommunikation inden for den samme process, direkte i ram,
uden kontekst skift, mv. Og, med de isoleringer der alligevel ligger i
f.eks. ting som mod_perl, er det absolute ikke entydigt at hverken
udvikling eller afvikling går hurtigere i C - jeg vil nok snarere tro det
modsatte på begge punkter (sålænge vi holder os fra ting der kræver masser
af CPU tid, i hvilket tilfælde man måske bør overveje et apache modul i
stedet).

Mads

The infamous Melissa virus, Explore.zip, VBS/Bubbleboy, X97M/Papa, ILOVEYOU
and MORELOVE viruses all used the Outlook address book to spread themselves.