Re: [CPROG] ASCII

"Søren H. Sørensen" <sslug@sslug> wrote:
> Lige en bemærkning fra "den gamle garde".
>
> Mine argumenter drejer sig ikke så meget om effektiv kode, som det gør
> om små programmer. At der forkes til alle processer er klart nok og det
> er også klart at det er en større opgave for et OS at lave
> "housekeeping" på diverse resourcer. For mig har det været en parameter
> ikke at belaste serveren mere end højst nødvendigt. Derfor vil jeg
> hellere have den loader 10 KB kode end 1 MB hvert 10. sekund.

Så vidt jeg ved, og som jeg også synes jeg hørte Mads Dydenborg sige, så
bliver der /ikke/ forket nye processer når man benytter mod_perl eller
mod_php. Men forking belaster vel serveren?
Min praktiske erfaring er ringe, men jeg har da lært at procesoprettelse og
processkift er temmeligt dyrt. Dette er vel også grunden til at man er på
vej væk fra mange-trådede servere, og over til enkelttrådede, der benytter
poll() og select() til at betjene klienterne.

> Tiden er
> ligegyldig så længe "folket" lader sig spise af med at 256 Kbps skulle
> være "bredbånd" - Grrrrrr.

Njaaa, lange svartider mærkes nu også på en sådan linie. I øvrigt er det TDC
der prøver at hjernevaske befolkningen til at tro at 256 Kbps er bredbånd.
IT-Brancheforeningen har vedtaget at det først er ved 1 Mbps at man kan
begynde at tale om bredbånd.

Mvh. Lars