Re: [CPROG] ASCII

On Wed, 20 Mar 2002, Søren H. Sørensen wrote:

> Og så vil jeg gerne forsvare brugen af c til cgi-programmer. I mit
> tilfælde drømmer jeg om at 1000 brugere på samme tid skal indsende noget
> ca. hvert minut og at de allesammen vil bede om at få en skærmfuld data
> hvert 10. sekund. For ikke at kvæle serveren i program-loads, er det
> vigtigt at programmerne hver især kan være så små som muligt, og jeg
> kunne endda have fundet på at lave 10-sekundersprogrammet i assembler,
> men jeg ved at c laver meget optimeret kode, så det er ikke mange bytes
> man kan spare i assembler.

Men, du starter stadig en process hver gang, hvis du bruger CGI. Det ville
formentlig være mere effektivt at skrive din kode som et apache modul (og
derved ikke bruge CGI interface), eller skrive det i f.eks. mod_perl,
eller noget i den stil.

Formentlig - der er selvklart mange parametre.

Mads

Today, the record companies are saying MP3s are the biggest evil. Tomorrow
they're going to say they're the greatest thing when they figure
them out.
                               - Gene Kan, Gnutella developer