Re: [CPROG] memory mangement - leak forbyggelse.

"Klaus S. Madsen" <sslug@sslug> wrote:

> Det er jo ikke et leak hvis en funktion allokerer et stykke
> humkommelse første gang den bliver kaldt, og den derefter aldrig
> deallokerer det igen. Det er kun et leak hvis den gør det hver gang.

Det er selvsagt et definitionsspørgsmål, så ingen grund til at tærske
i det.

> man 3 gethostbyname

Der står som nævnt ikke noget om gethostbyname_r i min udgave:

sslug@sslug and]$ man 3 gethostbyname|grep _r
sslug@sslug and]$

Mangler jeg mon at installere en pakke? Jeg synes bestemt jeg havde en
"man" side om det engang, men det var muligvis en anden computer.

Jeg tror på Christians forsikring om, at det er beskrevet i
info-siderne, men det har jo sjældent hjulpet nogen.

Anders.