Re: [CPROG] memory mangement - leak forbyggelse.

"Klaus S. Madsen" <sslug@sslug> writes:

> Der er som udgangspunkt ikke et problem med strerror og tråede
> programmer, da den returnerer en pointer til et statisk array af
> strenge i næsten alle tilfælde. Kun hvis errnum ikke er en gyldig
> fejlbesked, overskriver den informationerne i en streng.

Forkert. For som der står om strerror_r i (g)libc info siderne:
" This function (strerror_r) should always be used in multi-threaded
  programs since there is no way to guarantee the string returned by
  `strerror' really belongs to the last call of the current thread."

> Derudover kan jeg heller ikke finde strerror_r på min linux box, men på
> FreeBSD er den listet på man strerror.

Den findes, men eftersom det er en GNU extension er den kun beskrevet
i GNUs eget format, info.

$ info libc

Jeg ved godt at folk HADER info browseren, men der ER altså mange ting
der kun er beskrevet i info sider, så lær at bruge den.

--
Christian Hemmingsen
P.L.U.R.                                   "Druk for fred!"