Re: [CPROG] ASCII

Hej.

Den med lagersegmentfejlen kigger jeg på senere, men problemerne med
ASCII er at de er urlencodede, eller cgi-kodede (plejer jeg at kalde
det). I cgi er alle blanktegn konverteret til +'er og alle specialtegn
er hex-koder. Et + vil således hedde %2B. Der er undtagelser fra den
kodning fx . og -, men generelt er alt du får fra serveren kodet og bør
scannes for %<hexkode>. Det er nemt at oversætte dem til ASCII igen.

Din lagersegmentfejl kan skyldes at der ikke er nogen QUERY_STRING med
mindre der er parametre på kaldet eller du har <form>-tags med
method="get". Derfor vil du få en NULL-pointer og den må du ikke røre
ved.

Den med disken er sikkert et problem med permissions på det directory du
vil skrive i, for web-serveren er en speciel user der hedder "nobody".
Hvis dit directory ikke har write-permission for "others" vil programmet
dø, og du vil få en "Premature end of Script Headers" fra web-serveren.

Velkommen i cgi-verdenen.

M.v.h.
S%F8ren (det hedder jeg i cgi)