Re: [CPROG] lagersegmentfejl coredumped ??

Jan Arentoft wrote:

Her har jeg sat næsten hele programmet ind som melder coredumped, det
mærkelige er jo at når jeg ligger det som et cgi-script og kalder det via
hjemmesiden så kommer fejlen coredumped ikke ??

Når web serveren eksekverer cgi scripts opretter den QUERY_STRING variablen, så den kun kan tilgåes fra programmet. Dvs. at det ikke er en variable, som findes, hvis du eksekverer programmet fra prompten, og derfor vil 'getenv("QUERY_STRING")' returnere NULL.
Det pæneste vil være at tjekke på, hvad du får tilbage:

jann = getenv("QUERY_STRING");
if(jann != NULL)
{
   /* resten af koden */
}

Robert

PS: Beklager hvis I får denne mail to gange. Mozilla gik ned da jeg sendte sidste mail og min 'sent items' box var tom.