Re: [CPROG] Links til god guide

"Nils Åke Ljunggren" <sslug@sslug> wrote:

> Her tillader jeg mig at være lodret uenig -- javas socket api er
> funktiontionsorienteret api fuldkommen ligesom MFC.

MFC? MFC?? Hvad er MFC? M$ foundation classes?

1. Er de ikke kun til C++ og ikke til C?
2. Er dette ikke en Linux-mailliste?
3. Så vidt jeg ved er M$ socket-api endnu mere omstændeligt end Linux's.
Nedenstående ligner noget der er løgn:

SOCKET WSASocket(
    int af,
    int type,
    int protocol,
    LPWSAPROTOCOL_INFO lpProtocolInfo,
    GROUP g,
    DWORD dwFlags
);

Og så kommer denneher bæ:

typedef struct _WSAPROTOCOL_INFO {
  DWORD                dwServiceFlags1;
  DWORD                dwServiceFlags2;
  DWORD                dwServiceFlags3;
  DWORD                dwServiceFlags4;
  DWORD                dwProviderFlags;
  GUID                 ProviderId;
  DWORD                dwCatalogEntryId;
  WSAPROTOCOLCHAIN     ProtocolChain;
  int                  iVersion;
  int                  iAddressFamily;
  int                  iMaxSockAddr;
  int                  iMinSockAddr;
  int                  iSocketType;
  int                  iProtocol;
  int                  iProtocolMaxOffset;
  int                  iNetworkByteOrder;
  int                  iSecurityScheme;
  DWORD                dwMessageSize;
  DWORD                dwProviderReserved;
  TCHAR                szProtocol[WSAPROTOCOL_LEN+1];
} WSAPROTOCOL_INFO, *LPWSAPROTOCOL_INFO;

Sakset fra http://www-106.ibm.com/developerworks/linux/library/l-rt6/

Mvh. Lars