Re: [CPROG] Links til god guide

Mads Bondo Dydensborg <sslug@sslug> wrote:
: On 26 Feb 2002, Morten Sylvest Olsen wrote:

:> DTU har brugt SML de sidste 9 år på Informatik retningen. Lidt mere
:> overraskende var da jeg hørte at fra i år så undervises alle
:> nystartende (alle retninger) på Aalborg UC i SML efter Hans' og
:> Michaels bog.

: OK - Kender ikke Hans og Michael. Men jeg synes ML er godt.

Den var måske lidt indforstået.
Hentydede til: http://www.it.dtu.dk/introSML/ som ihvertfald er
en bedre bog end Paulsons som jeg selv startede med.

:> Men ellers udtrykker jeg min støtte til dig Mads, Java er så langt
:> at foretrække som begyndersprog fremfor C++. Dog har det ikke noget
:> med OOP at gøre. Det hører ikke hjemme i et begynderkursus. Folk
:> kan tidsnok lære at lave tåbelige UML diagrammer og skrækkelige
:> dybtforgrenede klassehierakier..

: OK, det er så ikke lige UML jeg mente. Jeg mente blot at det er meget
: rimeligt at dække f.eks. indkapsling ind. Det giver gode vaner. IMHO.

Jeg er ikke den store fan af UML, det var mere det. Og problemet med
at lære folk OOP i starten er at _det_ tit giver nogle dårlige vaner
hvor det overdrives så alting laves som et objekt, selvom en standard
imperativ løsning ville være langt simplere.

Mvh Mortte