Re: [CPROG] Links til god guide

"Kim Schulz" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug

> men hvad skulle formålet med at benytte java så være ?

Jeg mener også at Java er meget mere begyndervenligt end C, da
fejlhåndtering er langt bedre.
Hvis du refererer en ikke initialitialiseret pointer i C eller refererer ud
over et array, får du den samme fejlbesked.
I Java får du "null pointer exception" eller "index out of bounds
exception".
Jeg har også af og til siddet og søgt efter en af ovenstående fejl i C, som
kunne forekomme et utal af steder. I Java skriver jeg bare i min main
metode:

public static void main(String args[])
{
    try
    {
    }catch(Exception e)
    {
        System.err.println("Exception: "+e);
        e.printStackTrace();
    }
}

Så bliver alle exceptions (som ikke bliver grebet andre steder), grebet i
main og jeg får fortalt præcis hvilken metode, fejlen opstår i, og afhængig
af hvilken fortolker jeg bruger får jeg også linjenummeret med.
Den er sgu lidt rar at have. Jeg bruger faktisk aldrig en debugger til Java,
for ovenstående trick er langt hurtigere og nemmere.
Java og C++ har syntaxmæssigt mange ligheder, så det skulle ikke være det
helt store problem at migrere fra det ene til det andet, men da Java efter
min mening er så meget nemmere at have med at gøre, ville jeg også foreslå
dette som begyndersprog.
Kenneth (ham som startede denne tråd :-) ) sagde jo at han var på bar bund.

Jeg har ikke set guides online til C, som jeg syntes var gode, så der ville
jeg foreslå biblioteket. Java har derimod Sun's tutorial
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ samt en kæmpe spand tutorials som
går meget dybere med de forskellige områder (RMI,JDBC,sikkerhed,...) på
http://java.sun.com/docs/.

Held og lykke med hvad du end vælger at starte med  :-)

Robert